dinsdag 10 april 2018

Confrontatie! - Esther van der Ham

Zo hé, dát was nog eens een Confrontatie! Mét hoofdletter!! 😍 (kom maar op met deel 4...) Nu vond ik de eerste twee delen al helemaal top, Controle! en Contact! besloegen samen toch een iets kortere tijdspanne als deze derde thriller. Dat was even wennen. De kinderen waren tussen boek 2 en 3 ineens volwassen, sterker nog, hadden of kregen zelf al een kind. Maar je zit snel in het verhaal en het laat meteen ook niet meer los.

Hoewel duidelijk een vervolg op de eerste twee boeken is dit boek ook uitstekend als losstaand verhaal te lezen. Al zou ik wel aanraden om de volgorde vast te houden als je van plan bent ze alledrie te gaan lezen. Dit verhaal zit zó goed in elkaar dat je er letterlijk in meegezogen wordt. Je wilt doorlezen. Net zo verslavend als alle middeltjes die Annabel gebruikt, alleen is het effect onschuldiger. Het zou zo in je eigen familie of vriendenkring kunnen gebeuren. Hoe vaak hoor je niet dat iemand de diepte ingetrokken wordt door foute vriendjes. Wat een effect heeft het verleden op het heden én de toekomst. Hoe knap deze ontwikkeling beschreven is, je leeft echt helemaal mee.

Ik deel eigenlijk nooit sterren uit, Confrontatie! gaat in mijn te-bewaren-kast naast de vorige twee! Dat zegt genoeg.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt goed, daar ga ik denk ik eens naar op zoek. Ik ga nu beginnen in de laatste Frieda Klein: Dag van de Doden. De komende 2 dagen ben ik vrij, dus dan weet je het wel he! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! De dag van de doden volgt nu..... Maar Confrontatie! moest echt eerst uit. Ga jij ook mooi vinden Annemarie!

    BeantwoordenVerwijderen