zondag 17 februari 2019

Justin en de boom van oorsprong door Marcel Heunks

Eigenlijk moest ik eerst nog een ander boek lezen maar deze werd toegestuurd (en stuur ik ook weer door) dus kwam hij een plaatsje hoger terecht op de nog-te-lezen-stapel. En daar had ik geen spijt van want wat een leuk boek is dit! Komt natuurlijk bij dat ik zeer zeker geloof in het bestaan van trollen en kabouters (ze hebben alleen nog nooit de weg naar mijn huis kunnen vinden óf ze houden ook niet van opruimen).

Justin is net met zijn vader verhuisd naar de rand van het bos als zijn vader weg moet voor een congres. Boven op zolder vindt Justin nog spullen van de vorige bewoners, waaronder een oud boek. Het is in een rare taal geschreven. Hij zegt hardop een paar woorden uit het boek en dat is meteen dan ook het begin van een best wel spannend verhaal. Je hoeft maar een héél klein beetje fantasie te hebben om alles echt mee te beleven, het is zo goed geschreven dat het je geen moeite kost om je in het bos te wanen. Ik ga niet al te veel verklappen, dat zou zonde zijn.

Voordat je aan het eigenlijke boek begint heeft Marcel een speciaal voorwoord voor kinderen geschreven. Zo'n voorwoord waar ook menig volwassene nog wel wat van kan leren.
En dan komt het... Marcel Heunks heeft dit boek in eigen beheer uitgegeven. Dat is knap want je bent dan ook verantwoordelijk voor alle publiciteit (een boek verkoopt zichzelf echt alleen maar als iemand weet dat het bestaat). Volgens mij mag dit boek gewoon in geen enkele (school)bibliotheek ontbreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten