zaterdag 23 september 2017

Een nieuw begin - Angelique Haak

Met dank aan Vrouwenthrillers mocht ik deze thriller lezen. En dat deze trilt weet ik nu driedubbel zeker! Het gebeurt niet snel dat ik een boek niet even weg leg. Vaker wel dan niet eigenlijk. En als dát dan gebeurt dan weet ik zeker dat ik een nieuwe favoriet erbij heb. Ik kijk nu al uit naar haar nieuwe boek. Er was een reden dat ik juist dit boek wel wilde lezen. Als kind verslond ik al de Griekse sagen en legenden. Die waren tenminste spannend. Een uitdaging om dit te verweven in een thriller anno 2017, leek mij. Dat de schrijfster er goed in geslaagd is moge duidelijk zijn.

Na enkele jaren ziekteverlof wil Jennifer graag opnieuw beginnen en die kans krijgt ze in haar geboortestad Rotterdam. Ze wordt meteen voor de leeuwen geworpen als er nog tijdens het kennismakingsrondje een moord gemeld wordt. Niet zomaar een moord, de moordenaar heeft de Griekse Mythologie in een nieuw jasje gestoken. Als de moordenaar vindt dat er te weinig aandacht aan hem wordt besteed door de pers, helpt hij hen maar een handje mee bij de tweede moord door informatie door te geven die alleen hij kan weten. Ondertussen heeft Jennifer steeds vaker het idee dat ze in de gaten gehouden wordt. Ze verdenkt iedere "ongure" man, hoe onschuldig ook. Omdat ze gebrand is op het welslagen van haar nieuwe start neemt ze haar collega's niet in vertrouwen. Dat had ze beter wel kunnen doen.

Een vlot geschreven thriller, uit meerdere invalshoeken belicht. Hij hoort bij mij op de "top"plank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten