zondag 25 augustus 2019

Hij doet niks, hoor! door Fiona Huisman

Of je nou een hondenliefhebber bent of niet, dit boek verhaalt zo leuk de belevenissen van Fiona met haar honden dat je steeds door wilt blijven lezen. Nergens heb je het gevoel dat het “‘t zoveelste vertelsel” is. Denk je eraan een hond aan te schaffen, en is je voornaamste drijfveer “omdat het je leuk lijkt”, lees dan vooral eerst dit boek en laat al die opvoedboeken of rasbeschrijvingen nog maar even liggen.

Zoals Fiona schrijft.... ik lag regelmatig dubbel om haar beschrijvingen van een moment. Zo treffend, je ziet het voor je. Fiona houdt duidelijk ook van grote honden. Haar nieuwste aanwinst is de beauceron, bijna een kalf zo groot. Een volwaardig huisgenoot zou je kunnen zeggen. En hoewel ik echt het gezelschap van een hond soms nog wel mis, weet ik nu helemaal zeker dat ik het houden van honden toch maar aan anderen overlaat voortaan.

Met dank aan Selfpub cafĂ© voor het toesturen van dit boek. Een pareltje dat door Fiona zelf uitgegeven is bij uitgeverij EigenZinnig. Hij gaat naar de volgende lezer. Ik heb genoten en zal best nog wel eens terugdenken aan dit boek als ik “bepaalde honden met eigenaar” op mijn pad tref.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten