woensdag 29 juli 2020

De kukelkipjes en de zandbak - Esther van der Ham


Wil je een echt vrolijk (voor)leesboek? Of wil je misschien een boek met allemaal weetjes over kippen? Esther van der Ham heeft beide in één boek gecombineerd. Wat een feest om te lezen!

Mijn lieve neefje en nichtje pakten het boek uit en waren meteen enthousiast. Kukelkipjes! Nichtje proestte het uit. Neefje kan met zijn 6 jaar al enorm goed lezen én begrijpen. En als hij het niet begrijpt vraagt hij gewoon wat het betekent :-) Dit boek was dan ook een schot in de roos. Hij kan het zelfstandig lezen (en neemt meteen alle weetjes die erin staan in z'n koppie op!) en zij geniet nog van het voorlezen.

En ik? Met heel veel plezier heb ik het verhaal van Nya en Alice gelezen. Ik volg al hun avonturen op Facebook, dit is een extraatje. En al die weetjes... grandioos! Ik ga ze lekker niet verklappen. Ik geniet enorm van dit boek. Een aanrader voor iedereen die van kippen houdt of er gewoon meer van wil weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten