dinsdag 29 augustus 2017

Gebroken - BA Paris

Op weg in de trein begin ik aan Gebroken. Het pakt meteen. Zozeer dat Amsterdam Centraal ineens daar was. Verder lezen in de metro (het zijn maar 3 stops!). Bij de cappuccino, want ik ben een half uurtje te vroeg.... zelfs nog even een paar zinnen nét voor het interview.... met Bernadette Paris zelf! Dank uitgeverij Ambo Anthos voor de uitnodiging. Dit had ik niet willen missen. Ik was al gefascineerd door haar schrijftalent nadat ik haar debuut Achter gesloten deuren had gelezen. Leuk om te vernemen hoe haar thrillers tot stand komen. Gelukkig komt het derde boek ook bijna uit (ik kijk niet op een paar maanden).

BA Paris is the Queen of the psychological thrillers!

Op de terugweg las ik verder (niet vergeten uit te stappen...) en eenmaal thuisgekomen kon ik niet meer stoppen met lezen tot en met de allerlaatste zin.

Het onweert zo hard, en dan neemt Cass ook nog de shortcut door het bos naar huis. Als ze bijna thuis is ziet ze een auto geparkeerd staan met de lichten nog aan. Zou de vrouw hulp nodig hebben? Wat als het een valstrik is? Wat als je bang bent, net als je moeder, op jonge leeftijd geveld te raken door dementie? Wat als je steeds meer dingen vergeet? Contracten tekent zonder je daarvan bewust te zijn? Dan zijn die pillen toch wel een uitkomst. Hele dagen en nachten kunnen slapen. Rust. Niet meer werken. Maar wacht eens? Ooit was je toch die sterke vrouw die alles aankon? Gelukkig blijft je echtgenoot je, ondanks je vergeetachtigheid, trouw. Die vreselijke telefoontjes waarin nooit iets gezegd wordt. De moordenaar van Jane is Cass vast op het spoor.....

Zelfs als je al vermoedens krijgt over de ware toedracht.... Een echte aanrader voor iedereen die van een goede psychologische thriller houdt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten